Regels

Regels


In Levend Rollenspel (Live Role Playing, LRP) komen improvisatietheater en spel samen. Iedereen neemt tijdens een evenement een rol aan en blijft de rol vervullen voor de duur van het evenement. Deze rollen kunnen vast of wisselend zijn met als uiteindelijk doel om samen een verhaal neer te zetten. Dit betekent een weekend lang intriges, fantasy, gevechten en meer.

Net als andere vormen van improvisatietheater heeft LRP een structuur waarbinnen dit verhaal speelt, de spelregels. Deze staan uitgewerkt in ons regelboek.
Natuurlijk verwachten we niet dat iedereen al deze regels uit zijn of haar hoofd leert. Daarom hebben we alles zo geschreven dat je met een paar basisregels en een lijstje met effecten (dingen die je karakter kunnen beïnvloeden) eigenlijk alles weet wat in het spel zelf noodzakelijk is. Verder helpt het regelboek je met het maken van een karakter waarmee je de wereld van de Zeven Rijken kan betreden.

Het regelboek zoals we dat zullen gebruiken op ons evenement kan je hieronder lezen via Google Docs:

  • Regelboek (Augustus 2018) Dit document bevat nu ook de oude toevoegingen “Boogschieten”, “Economie” en “Het Gilde”.

Je kan jouw karakter maken aan de hand van het karaktersheet dat je hier kunt downloaden in excel formaat (.xlsx):

  • 7 realms karaktersheet
    (In sommige browsers werkt de directe link niet, probeer dan: rechtermuisknop en ‘Save link as…’)

Laatste Change-log regelset:

05-08-2018

  • Toevoeging addendum boogschieten aan veiligheidsregels
  • Toevoeging addendum boogschieten aan Basisvaardigheden
  • Toevoeging addendum gilde aan regelboek
  • Toevoeging addendum Economie aan regelboek
  • Pointblank nu maximaal 1x per gevecht
  • Nieuw inleidend verhaal, aansluitend op de huidige spelsituatie
  • Wijziging regels wapen check
  • Zinnigheid Punten toegevoegd (6.4)
  • Wijziging hitbox vechtstijlen (Finesse stijl en Kracht stijl, 8.1)
  • N3 Finesse Stijl kan voorwerpen ontwapenen (Finesse stijl 8.1)
  • Wijziging kosten Massa Inspiratie (Inspiratie, 8.2)
  • Correctie kosten N2 en hoger spreuken (9.2)
  • Bereik magie gelijkgetrokken met pointblank vuurwapens (9.6)
  • Misken hernoemd naar Vergeet (10.7)
  • De spreuk inspiratie hernoemd naar Magische inspiratie (10.5)
  • Vervorm werkt nu wel op schilden (10.7)
  • Verkorte en Verlengde verwijderd. De verhoogde en verlaagde trap hebben een eigen call (11.6)
  • Indicatie waarde voorwerpen uit Economie document verwijderd omdat dit een kopie is van 11.2
  • Call “Golf” toegevoegd aan Effect Calls (12.3)
  • Diverse kleine spelling en grammatica fouten verwijderd. Zinnen herschreven.
  • Overstap van PDF naar Google Docs, aanmaken Outline